hop&shop to program lojalnościowy, którego celem jest zachęcenie konsumenta i zmotywowanie go do regularnych zakupów w Twoim sklepie.
Uruchamiając program hop&shop oferujesz swoim klientom program lojalnościowy, równie atrakcyjny jak te, które posiadają sieci handlowe, a tym samym poprawiasz swoją konkurencyjność.
Dołączenie do programu pomoże zwiększyć konkurencyjność i atrakcyjność Twojego sklepu. Mechanizm programu został zaplanowany tak, aby zarówno klient jak i właściciel sklepu czerpali z niego maksimum korzyści:
- Prosty mechanizm punktowy – klient otrzymuje min. 5 pkt za 1 zł wydane na zakupy w Twoim sklepie,
- 100% środków za wydane przez Ciebie punkty trafia do klienta,
- Atrakcyjne nagrody w formie kuponów wartościowych możliwe do zdobycia już w pierwszym miesiącu uczestnictwa,
- Klient może zdobywać dodatkowe punkty np. za zakup wybranych produktów, za udział w dodatkowych akcjach, których fundatorami są partnerzy np. producenci, banki etc.
Do programu może dołączyć każdy Detalista, który zawarł Umowę M/platform oraz posiada w swoim sklepie kasę:
- Elzab Sigma
- Novitus Next
- Elzab Jota*
z najnowszą wersją oprogramowania współpracującą z RAD3.
Aby dołączyć do programu należy pobrać aplikację hop&shop, zarejestrować się podając numer telefonu zgodny z tym wskazanym w M/platform, a następnie w MENU głównym wybrać Przełącz na Sprzedawcę.
Po wybraniu właściwego sklepu, w zakładce hop&shop wystarczy zapoznać się z warunkami programu, zaakceptować regulamin dołączenia i wybrać przelicznik punktowy dla klienta.
Jeżeli po pobraniu i rejestracji do aplikacji w MENU nie widzisz przycisku Przełącz na Sprzedawcę skontaktuj się z infolinią M/platform pod numerem telefonu (22) 113 95 60 i opisz swój problem.
W takim przypadku zweryfikuj na kasie wersję oprogramowania, wykonaj aktualizację kasy. Jeśli nadal będziesz potrzebował pomocy skontaktuj się z infolinią M/platform pod numerem telefonu (22) 113 95 60. W przypadku problemów możesz również skontaktować się z serwisantem kasy.
Program został tak skonstruowany aby koszty dla właścicieli sklepów były jak najniższe, dlatego też w programie przewidziane są dwie opłaty:
- Koszty stałe – to opłata abonamentowa.
- Koszty zmienne – ten kosz zależy od wybranego przez Ciebie przelicznika punktowego dla klienta oraz wartości sprzedaży produktów za które przyznawane są punkty.
Klient otrzymuje punkty za złotówki wydane na zakupy w Twoim sklepie:
1zł wydana przez klienta = 5 punktów (zgodnie z najniższym przelicznikiem).
Z punktowania w programie wykluczone są:
- napoje alkoholowe, za wyjątkiem piwa;
- wyroby tytoniowe, papierosy elektroniczne i inne produkty z nimi związane;
- preparaty do początkowego żywienia niemowląt i przedmioty służące do karmienia niemowląt;
- produkty lecznicze;
- doładowania usług przedpłaconych (pre-paid), karty doładowań i zestawy z nimi związane,
- kupony loteryjne i inne rodzaje gier hazardowych;
- prawa,
- produkty, na które udzielona została przez klienta zaliczka, lub w odniesieniu do nabycia których rozliczona została udzielona przez klienta zaliczka.
Za zakup tych produktów punkty nie są przyznawane.
Uwaga! Pamiętaj aby podczas naliczania rachunku, produkty wykluczone z punktowania w programie, wprowadzać na kasę przy użyciu kodów kreskowych zamieszczonych przez producenta na opakowaniu. Korzystanie z kodów tzw. krótkich w przypadku produktów wykluczonych jest niezgodne z regulaminem programu lojalnościowego i może powodować przyznanie punktów za produkty, których premiowania zabrania prawo.
Ilość wydanych punktów i koszty możesz sprawdzić w aplikacji w zakładce hop&shop -> Statystyki. Dodatkowo na koniec każdego okresu rozliczeniowego otrzymasz od nas dokładne podsumowanie opłat i ilości wydanych punktów.
Opłaty naliczane są od momentu zarejestrowania pierwszej transakcji z kartą klienta (opłata stała oraz opłata za punkty), czyli od momentu faktycznego uruchomienia programu.
Najlepiej sprawdzają się czytniki imiger, w przypadku użycia innych czytników może okazać się, że konieczne jest wprowadzenie numeru karty ręcznie.
Kartę klienta należy zeskanować po otwarciu rachunku lub przed jego zamknięciem.
Jeżeli korzystasz z kasy Elzab Sigma wystarczy, że za pomocą skanera kodów, zeskanujesz kartę tak samo jak skanujesz produkt. Jeżeli nie posiadasz skanera kodów numer karty należy wprowadzić ręcznie, aby to zrobić należy wybrać na kasie przycisk KOD, a następnie ręcznie wprowadzić numer karty i zatwierdzić klikając na przycisk ZATWIERDŹ.
Jeżeli korzystasz z kasy Novitus Next numer karty klienta możliwy jest do dodania dedykowanym przyciskiem „Karta rab.”. Aby ułatwić sobie skanowanie karty klienta warto dodać ten przycisk do pulpitu, w tym celu należy nacisnąć i przytrzymać pusty kafelek na ekranie, a następnie wybrać przypisanie funkcji „Kod karty klienta”. Przycisk „Karta rab.” zostanie dodany do skrótów na ekranie.
Aby zeskanować kod karty klienta należy na ekranie wybrać wcześniej dodany przycisk „Karta rab.” otworzyć okno wprowadzania kodu karty klienta, a następnie zeskanować kartę klienta czytnikiem kodów kreskowych lub wprowadzić ręcznie kod za pomocą klawiatury ekranowej bądź klawiatury fizycznej.
Klient, który chce odebrać nagrodę powinien najpierw aktywować kupon na tę nagrodę w swojej aplikacji, a następnie podczas zakupów podać swoją kartę klienta do zeskanowania. Nagroda sama naliczy się na rachunku.
Za każdą wydaną klientowi nagrodę otrzymasz od nas zwrot poniesionych kosztów – czyli zwrot kwoty o którą został obniżony rachunek klienta, rozliczanej w okresach rozliczeniowych w formie kompensaty wzajemnych należności.
Tak. Z programu możesz zrezygnować w każdej chwili, ale z zachowaniem 30 dniowego okresu wypowiedzenia. Oznacza to, że od momentu złożenia dyspozycji jeszcze przez 30 dni program będzie aktywny. Po 30 dniach usługa zostanie wyłączona. Podczas tych 30 dni możesz jeszcze cofnąć wypowiedzenie i powrócić do program
Moje promocje to usługa dzięki której przy użyciu aplikacji hop&shop, bez dodatkowej konfiguracji kasy, możesz tworzyć swoje własne promocje i komunikować je do klientów.
Z usługi mogą korzystać tylko sklepy, które mają aktywny program lojalnościowy. Warunkiem naliczenia promocji jest zeskanowanie karty hop&shop.
Tworzenie własnych promocji możliwe jest po kliknięciu symbolu „+” znajdującego się w różowym kółku w prawym dolnym rogu ekranu w zakładce Moje promocje.
Promocje możesz tworzyć na wszystkie produkty jakie posiadasz w sklepie, z wyłączeniem tych produktów, których promowania zabrania prawo. Promocje możesz tworzyć zarówno na produkty sprzedawane na kodach producenta jak i te sprzedawane na kodach krótkich. W jednej promocji możesz promować tylko jeden produkt, nie ma możliwości ustawienia promocji na zestaw różnych produktów.
Promocja będzie widoczna w kilku miejscach. Po wejściu na szczegóły sklepu w zakładce „promocje”. Klienci, z Twojej okolicy zobaczą ją również na ekranie głównym aplikacji. Jeśli tworząc promocję w ustawieniach zaznaczysz „paragon” informacja o promocji będzie drukowana na paragonach Twoich klientów.
Nie. Z usługi korzystasz zupełnie bezpłatnie. Warto jednak pamiętać, że rabat jakiego udzielasz w ramach promocji jest Twoim kosztem.